Blijven presteren vraagt blijven leren.
De meeste organisaties hebben in beleidsplannen staan dat medewerkers zelf verantwoordelijk zijn voor hun loopbaan. De verwachting is dat medewerkers zelf initiatief nemen om hun talenten verder te ontwikkelen en meegroeien met de veranderende arbeidsmarkt. Het is belangrijk dat medewerkers duurzaam inzetbaar blijven. Dat is in hun eigen belang en ook in het belang van de organisatie. Maar hoe zorg je dat een thema dat vooral van belang is voor de langere termijn, ook in het hier en nu op de agenda staat?
Wat kunnen P&O-adviseurs doen? Duurzame inzetbaarheid begint bij het goede gesprek tussen leidinggevende en medewerker. Staat inzetbaarheid en ontwikkeling regelmatig op de agenda? En gaan leidinggevenden niet alleen de makkelijke maar ook de lastige gesprekken op een effectieve manier aan? Voelen medewerkers ruimte en mogelijkheden om zich te blijven ontwikkelen? 2KNOWHOW heeft diverse concrete tools en praktische interventies voor leidinggevenden, voor P&O-adviseurs en voor medewerkers om duurzame inzetbaarheid relevant, inspirerend en concreet te maken.
Hoe kunnen we de kwaliteit van gesprekken verbeteren?
Wat kunnen wij vanuit HR doen om ontwikkeling te stimuleren?
Welke praktische tools zijn er voor duurzame inzetbaarheid?
Specificaties
- Voor leidinggevenden, P&O-adviseurs en medewerkers
- Ontwerp in co-creatie
Basis
Diverse interventies en tools samen te stellen tot traject:
- High impact oefensessies (noemen wij Lab’s) voor leidinggevenden en P&O-adviseurs over bijvoorbeeld:
- Werkvormen voor het goede gesprek
- Aanspreken, confronteren en coachen
- Festival duurzame inzetbaarheid voor medewerkers in co-creatie met P&O
- Waaier: Het goede gesprek (met werkvormen voor het bespreekbaar maken van functioneren, loopbaan en ontwikkeling)
Kies deze optie omdat
- Medewerkers die het grootste risico vormen, vaak het minst zelf in beweging komen
- Organisaties die ontwikkeling stimuleren en mogelijk maken, aantrekkelijker zijn
- Duurzame inzetbaarheid in het financiele belang is van de organisatie